czwartek, 28 lipca 2011

Kozierowska Olga "Sukces Pisany Szminką"

Nadeszła era kobiet- śmiało sięgających po najwyższe stanowiska, zarządzających zespołami ludzi, zakładających własną działalność i odważnie patrzących w zawodową przyszłość. Niestety rynek dopiero teraz zaczął zauważać ich potrzeby i powoli adresuje do nich kolejne produkty. Jednym z nich jest książka Olgi Kozierowskiej, twórczyni pierwszego w Polsce programu radiowego promującego i wspierającego przedsiębiorczość kobiet, inicjatorki cyklu spotkań biznesowo-networkingowych dla kobiet oraz konkursu Sukces Pisany Szminką- Bizneswoman Roku.
Pozycja „ Sukces pisany szminką” to pozycja złożona z trzech odrębnych części, które mają pokazywać pewne schematy działania, inspirować i motywować do sięgania do gwiazd. Część pierwsza, osobisty biznesplan to garść informacji niezbędnych, gdy chcemy poruszać, się w szeroko rozumianym biznesie. Autorka zawarła tu precyzyjne wskazówki, jak wytyczać cele, jak promować siebie jako markę, czy jak zrobić osobista analizę SWOT. Informacje te pozwolą na odpowiednią ocenę swoich możliwości, poznanie silnych i słabych stron, by odnaleźć się w życiu zawodowym czy odpowiedzieć na pytanie: etat czy własna działalność.
W części drugiej książki- Inspiracjach- znajdziemy wywiady z wybitnymi specjalistami z różnych dziedzin, którzy odpowiedzą na pytania dotyczące ich pracy i poruszania się w środowisku biznesu. Doktor Mariusz Trojanowski poruszy temat wystąpień publicznych, udzielając cennych wskazówek dla wszystkich, którzy zmuszeni są nie tylko przemawiać przed szerokim gronem odbiorców, ale nawet jedną czy kilkoma osobami. Ewa Kastory, założycielka pierwszej w Polsce Szkoły Negocjacji opartej na praktyce biznesowej zdradzi nam tajniki negocjacji, wyjaśni jak ważne jest przygotowanie się do nich oraz co to jest BATNA. Z kolei Joanna Karpeta, trenerka miękkich umiejętności psychospołecznych i założycielka Instytutu WellDone zwróci uwagę na konieczność zarządzania sobą w czasie. Niezwykle interesujący jest wywiad z Grzegorzem Turniakiem, który opowiada o sile networkingu i wyjaśnia jak nawiązywać kontakty biznesowe, zaś Paula Wąsowska opowiada o sile perswazji, czyli wpływaniu na decyzje i zachowania innych.
Ostatnia część książki, najbardziej osobista, to Przebudzenie, czyli droga, jaką pokonała Olga Kozierowska od momentu pomysłu na „Szminkę…”. Droga pełna przeszkód, wyzwań, ale i nowych pomysłów oraz szans.
Wszystko to sprawia, że „Sukces pisany szminką” jest dobrym pomysłem na lekturę dla początkującej kobiety sukcesu. Co prawda mało jest w książce merytorycznych zagadnień, nie znajdziemy tu zgłębienia z poruszanych tematów, ale raczej inspirację do dalszych poszukiwań. Dla mnie najbardziej wartościowym elementem książki są właśnie wypowiedzi praktyków biznesu, dających wiele cennych wskazówek oraz impuls do zgłębiania wiedzy.

„Sukces pisany szminką” Kozierowska Olga, Czarna Owca dawniej Jacek Santorski & Co., 2010r.