piątek, 1 stycznia 2016

Joachim de Posada, Ellen Singer „Nie zjadaj cukierka … od razu! Tajemnica słodkiego sukcesu w pracy i w życiu osobistym”

Tytuł: „Nie zjadaj cukierka … od razu! Tajemnica słodkiego sukcesu w pracy i w życiu osobistym”
Autor: Joachim de Posada, Ellen Singer
Wydawnictwo: MT Biznes









„Sukces nie zależy od tego, czy w przeszłości byłeś zjadaczem cukierków, czy też potrafiłeś im się oprzeć. Sukces zależy od tego, co jesteś skłonny zrobić dziś, aby w przyszłości osiągnąć powodzenie” – te dwa zdania są tak naprawdę odpowiedzią na pytanie, co odróżnia szofera od osoby zajmującej tylne siedzenie limuzyny, co odróżnia osoby z trudem wiążące koniec z końcem od tych znajdujących się na liście Forbesa. Okazuje się, że to odraczanie przyjemności i krótkotrwałych korzyści jest kluczem do tego, by w życiu osiągać więcej, by odnaleźć spełnienie, by każdy dzień był wypełniony treścią. 

O tym, jak nauczyć się tego powstrzymywania od skonsumowania ciasteczka już teraz, w tej chwili, jak pomnożyć ilość słodyczy czerpiąc przy tym satysfakcję z opierania się pokusom przeczytamy w niezwykle emocjonalnej i przemawiającej do wyobraźni książce „Nie zjadaj cukierka … od razu! Tajemnica słodkiego sukcesu w pracy i w życiu osobistym”. Opublikowany nakładem Wydawnictwa MT Biznes poradnik autorstwa Joachima de Posady, międzynarodowego doradcy motywacyjnego oraz Ellen Singer, pisarki zajmującej się promocją biznesu jest bodźcem, dzięki któremu możemy przeanalizować własne zachowania i zastanowić się, kim tak naprawdę jesteśmy – zjadaczami cukierków, czy raczej osobami, które wolą je gromadzić, a następnie wymienić na rzecz dla nich wartościową lub spieniężyć, zaś zarobione w ten sposób pieniądze ulokować… 

Owe ciasteczka, cukierki stanowią tu metaforę, choć wpływ odraczania na powodzenie w dalszym życiu rzeczywiście został udowodniony podczas badań na Uniwersytecie Stanforda, przeprowadzonych z wykorzystaniem łakoci. Wyniki tego osobliwego eksperymentu, a także inne historie znacząco zmieniające nasz stosunek do bieżącej konsumpcji, do gromadzenia niepotrzebnych dóbr i zadowalania się natychmiastowymi rezultatami poznajemy właśnie dzięki temu mężczyźnie z tylnego siedzenia samochodu, czyli panu Jonathanowi Patientowi. To właśnie on, podczas podróży swoja luksusową limuzyną, udziela cennych wskazówek swojemu szoferowi, Arthurowi, będącemu typowym zjadaczem cukierków. Mimo iż w ekspresowym tempie rozwiązuje on krzyżówki w „New York Timesie”, iż z niezwykłą przenikliwością potrafi dokonywać analizy i wyciągać właściwe wnioski z przedstawionych faktów, to pracuje jako kierowca, nie mogąc liczyć na awans i nie przejawiając większych aspiracji zawodowych. Żyje od wypłaty do wypłaty, wydając niemal całą pensję na grę w karty i drinki w barze, a mimo iż w posiadłości Patienta ma zapewnione mieszkanie i wyżywienie, trudno jest mu odłożyć jakiekolwiek pieniądze. Dopiero metaforyczne opowieści szefa uświadamiają mu, jak krótkowzroczny był dotychczas i jakie błędy popełniał konsumując wszystko „tu i teraz”., nie zastanawiając się nad swoją przyszłością. 

Tym sposobem poznajemy opowieść o wspomnianym eksperymencie na Uniwersytecie Stanforda, w którym w dzieciństwie udział brał – jako obiekt badań – Patient, a także o tym, jak ważne jest dotrzymywanie obietnic i wzbudzanie zaufania. Mentor, jakim dla Arthura stał się jego szef, skłania również mężczyznę (a także i czytelnika) do odpowiedzi na pytanie o to, co jest on w stanie zrobić teraz, by w przyszłości osiągnąć sukces, objaśnia mu także zasadę trzydziestu sekund. Szofer skwapliwie korzysta z rad przełożonego, zapisując sobie najważniejsze informacje, maksymy i zasady, zmieniając jednocześnie swoje podejście do wydatków i bieżącej konsumpcji. Stopniowo zmienia się również jego sposób postrzegania własnej przyszłości, zaczyna myśleć perspektywicznie, stawia przed sobą cele oraz wykonuje pierwsze kroki – te, które może i jest gotowy zrobić właśnie teraz. 

Dokąd zaprowadzi go ta strategia, na której swój sukces zbudowali wielcy tego świata? W jaki sposób można te rady wdrożyć w codziennym życiu? Jak rozbudzić w sobie pragnienie realizacji celu, który wynagrodzi nam dokonane wyrzeczenia? Tego wszystkiego dowiemy się dzięki lekturze książki „Nie zjadaj cukierka … od razu!”, która jest prawdziwą esencją reguł rządzących światem biznesu, a zarazem kluczem do naszego osobistego sukcesu. Po poradnik ten powinni sięgnąć szczególnie ci, którzy pomimo intensywnych działań nie są w stanie osiągnąć założonego celu, którzy pomimo wysokich zarobków nie czują potrzeby odkładania ich części, dla których treścią życia jest właśnie konsumpcja, wizyty w drogich restauracjach, zakupy niepotrzebnych przedmiotów, a także ci, którzy borykają się z poważnymi problemami finansowymi. Proste, a zarazem pełne treści historie opowiadane przez Patienta działają na wyobraźnie i motywują do zmiany, do rezygnacji z tego właśnie cukierka, a także z tego następnego i jeszcze z kolejnego … Zatem, co jesteście w stanie zrobić dzisiaj, aby osiągnąć sukces w przyszłości?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz