czwartek, 19 czerwca 2014

Daniel H.Pink "Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi”


Tytuł: Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi
Autor:  Daniel H.Pink 
Wydawnictwo: Studio EMKA








Mówi się, że sprzedawanie to gra. Jednak żeby wygrać, trzeba nie tylko posiadać przedmioty na zbyciu. Nie wystarczy także je sprzedać. Dobry sprzedawca bowiem sprawia, że ludzie zaczynają danej rzeczy pożądać, kreuje w nich potrzebę, po czym mocno wierząc w przydatność oferowanego rozwiązania, potrzebę tę zaspokaja.
Jak osiągnąć ten poziom wtajemniczenia? Czy rzeczywiście z talentem do handlu trzeba się urodzić? Otóż nie, natomiast konieczna będzie ciężka praca, obejmująca zarówno zgłębianie ludzkiej psychiki, jak i tajników prezentowania swojej oferty. Samokształcenie warto rozpocząć już dziś, korzystając z doświadczenia Daniela H.Pinka, autora bestsellerowych książek o przedsiębiorczości oraz motywacji. Książka „Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi”, opublikowana nakładem Wydawnictwa STUDIO EMKA, to wstęp do wielkiej kariery sprzedawcy. Nie musisz jednak porzucać dotychczasowego stanowiska pracy, by sięgać po tę publikację. Co więcej, możesz nawet nie chcieć pełnić funkcji handlowca. Musisz sobie bowiem zdać sprawę, że tak naprawdę sprzedawcą jest każdy z nas i to nieustannie. Niekoniecznie musisz mieć do zaoferowania rzeczy materialne – sprzedajesz swoje ideę, swój wizerunek, swoją codzienną pracę. Sęk w tym, żeby robić to coraz lepiej i czerpać z tego coraz większe korzyści i to na wszystkich możliwych płaszczyznach.
Książka podzielona jest na trzy części, z czego w pierwszej autor przekonuje, że konieczna jest zmiana dotychczasowych przekonań na temat sprzedaży W części drugiej dowiemy się, jak wygląda postawa skutecznego sprzedawcy, tłumaczona przez pryzmat trzech elementów, takich jak: dostrojenie, optymizm oraz klarowność. Jako że zmieniające się otoczenie wymaga nowego sposobu działania, warto przyswoić sobie fundamentalne zasady wpływania na innych. Konieczne będzie przede wszystkim przyjęcie perspektywy innej osoby, wykształcenie w sobie zdolności harmonijnego dopasowania własnych działań i własnego punktu widzenia do osób obecnych w naszym otoczeniu czy partnerów handlowych. Wyzwaniem, z jakim przyjdzie się zmierzyć, będzie również uporządkowanie i jasne przedstawienie wszystkich dostępnych informacji, czyli wejście w rolę tzw. kuratora treści.  Autor zwraca ponadto uwagę na wagę stawianych pytań, posuwając się do stwierdzenia, że „w nowym świecie sprzedaży umiejętność stawiania właściwych pytań jest cenniejsza od udzielanych właściwych odpowiedzi”.
Część trzecia książki przenosi czytelnika ze świata teorii do praktyki, bowiem Daniel H. Pink wyjaśnia, co sprzedawcy muszą robić, czyli jak tworzyć zwięzłe prezentacje, jak improwizować oraz w jaki sposób nadać działaniu osobisty charakter.
Na końcu każdego rozdziału książki zostały zebrane przydatne techniki, pomagające rozwijać talent sprzedawcy, zbiory cennych wskazówek oraz ćwiczeń, które można wykonywać zarówno samemu, jak i z grupą podczas szkoleń sprzedażowych. Te „walizeczki z próbkami”, jak nazywa instruktarzowe fragmenty książki sam autor, zawierają również wykazy polecanych lektur i stanowią wartość dodaną tej publikacji.
W temacie sprzedaży na rynku w ostatnich latach pojawiło się wiele pozycji książkowych i tak naprawdę „Jak być dobrym sprzedawcą” nie wyróżnia się znacząco na tle innych. Warto jednak sięgnąć po każdy tytuł, który pomaga nam w samodoskonaleniu. Ja osobiście zaczerpnęłam z lektury Pinka dwa ćwiczenia, które z powodzeniem realizuję podczas szkoleń. Już wkrótce będę mogła też wypróbować skuteczność prezentacji, przygotowanej według zasad podanych przez autora. Czas pokaże, czy jestem dobrym sprzedawcą …

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz