Tytuł: Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi
Autor: Daniel H.Pink
Wydawnictwo: Studio EMKA
Mówi się, że sprzedawanie to gra. Jednak
żeby wygrać, trzeba nie tylko posiadać przedmioty na zbyciu. Nie wystarczy
także je sprzedać. Dobry sprzedawca bowiem sprawia, że ludzie zaczynają danej
rzeczy pożądać, kreuje w nich potrzebę, po czym mocno wierząc w przydatność oferowanego
rozwiązania, potrzebę tę zaspokaja.
Jak osiągnąć ten poziom wtajemniczenia? Czy
rzeczywiście z talentem do handlu trzeba się urodzić? Otóż nie, natomiast
konieczna będzie ciężka praca, obejmująca zarówno zgłębianie ludzkiej psychiki,
jak i tajników prezentowania swojej oferty. Samokształcenie warto rozpocząć już
dziś, korzystając z doświadczenia Daniela H.Pinka, autora bestsellerowych
książek o przedsiębiorczości oraz motywacji. Książka „Jak być dobrym
sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi”, opublikowana
nakładem Wydawnictwa STUDIO EMKA, to wstęp do wielkiej kariery sprzedawcy. Nie
musisz jednak porzucać dotychczasowego stanowiska pracy, by sięgać po tę
publikację. Co więcej, możesz nawet nie chcieć pełnić funkcji handlowca. Musisz
sobie bowiem zdać sprawę, że tak naprawdę sprzedawcą jest każdy z nas i to
nieustannie. Niekoniecznie musisz mieć do zaoferowania rzeczy materialne –
sprzedajesz swoje ideę, swój wizerunek, swoją codzienną pracę. Sęk w tym, żeby
robić to coraz lepiej i czerpać z tego coraz większe korzyści i to na
wszystkich możliwych płaszczyznach.
Książka podzielona jest na trzy części,
z czego w pierwszej autor przekonuje, że konieczna jest zmiana dotychczasowych
przekonań na temat sprzedaży W części drugiej dowiemy się, jak wygląda postawa
skutecznego sprzedawcy, tłumaczona przez pryzmat trzech elementów, takich jak:
dostrojenie, optymizm oraz klarowność. Jako że zmieniające się otoczenie wymaga
nowego sposobu działania, warto przyswoić sobie fundamentalne zasady wpływania
na innych. Konieczne będzie przede wszystkim przyjęcie perspektywy innej osoby,
wykształcenie w sobie zdolności harmonijnego dopasowania własnych działań i
własnego punktu widzenia do osób obecnych w naszym otoczeniu czy partnerów handlowych.
Wyzwaniem, z jakim przyjdzie się zmierzyć, będzie również uporządkowanie i
jasne przedstawienie wszystkich dostępnych informacji, czyli wejście w rolę
tzw. kuratora treści. Autor zwraca
ponadto uwagę na wagę stawianych pytań, posuwając się do stwierdzenia, że „w
nowym świecie sprzedaży umiejętność stawiania właściwych pytań jest cenniejsza
od udzielanych właściwych odpowiedzi”.
Część trzecia książki przenosi czytelnika
ze świata teorii do praktyki, bowiem Daniel H. Pink wyjaśnia, co sprzedawcy
muszą robić, czyli jak tworzyć zwięzłe prezentacje, jak improwizować oraz w
jaki sposób nadać działaniu osobisty charakter.
Na końcu każdego rozdziału książki
zostały zebrane przydatne techniki, pomagające rozwijać talent sprzedawcy,
zbiory cennych wskazówek oraz ćwiczeń, które można wykonywać zarówno samemu,
jak i z grupą podczas szkoleń sprzedażowych. Te „walizeczki z próbkami”, jak
nazywa instruktarzowe fragmenty książki sam autor, zawierają również wykazy
polecanych lektur i stanowią wartość dodaną tej publikacji.
W temacie sprzedaży na rynku w ostatnich
latach pojawiło się wiele pozycji książkowych i tak naprawdę „Jak być dobrym
sprzedawcą” nie wyróżnia się znacząco na tle innych. Warto jednak sięgnąć po
każdy tytuł, który pomaga nam w samodoskonaleniu. Ja osobiście zaczerpnęłam z
lektury Pinka dwa ćwiczenia, które z powodzeniem realizuję podczas szkoleń. Już
wkrótce będę mogła też wypróbować skuteczność prezentacji, przygotowanej według
zasad podanych przez autora. Czas pokaże, czy jestem dobrym sprzedawcą …
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz