Tytuł: Ugotuj swój biznes
Autor: Rachel Hofstetter
Wydawnictwo: Illuminatio
W ostatnich latach można zauważyć boom na gotowanie. Odpowiedzią rynku są liczne programu kulinarne, czasopisma poświęcone tematyce kulinarnej, konkursy i blogi. Na fali tej popularności karierę zrobiła m.in. Magda Gessler, Pascal Brodnicki, Kurt Scheller czy Karol Okrasa. Ale sukces w tej materii nie oznacza wyłącznie pokazania swojej twarzy w telewizji. Biznes związany z kulinariami obejmuje również same produkty, służące przygotowaniu pysznych potraw. Czy jednak na płatkach śniadaniowych, wodzie czy maśle orzechowym można zarobić? Jak się robi karierę w branży spożywczej? Jak wygląda droga na szczyt i czym tak naprawdę jest sukces?
Na te
pytania odpowiedź znajdziemy w fascynującej książce „Ugotuj swój biznes”,
opublikowanej nakładem wydawnictwa Illuminatio. Autorka, Rachel Hofstetter, jest
dziennikarką kulinarną, która w swojej karierze miała możliwość poznać wielu
przedsiębiorców, uczestniczyć w targach oraz premierach nowych produktów. Jak
sama przyznaje „Czekolady, dżemy, sery i krakersy były przepyszne, ale równie
mocno zapadały mi w pamięć historie ich producentów”. To właśnie te historie,
związane z wprowadzeniem na rynek nowych produktów, stały się inspiracją do
stworzenia książki poświęconej
pasjonatom, którzy nie wahali się zaryzykować i zwalczyli o swoje marzenia.
Publikacja
adresowana jest nie tylko do osób planujących otwarcie własnego biznesu w
branży kulinarnej. Zebrane przez Hofstetter bowiem inspirują i
otwierają nas na nowe możliwości, pokazują również wzorce postępowania, wiodące
na sam szczyt. To sprawia, że po książkę mogą sięgnąć studenci i praktycy
biznesu, którzy korzystając z doświadczeń innych, mogą zmodyfikować
dotychczasowe działania, bądź zmienić ich kierunek. To również książka dla
kreatorów smaku, którzy nie zadowalają się dostępnymi na rynku produktami i
zestawami, którzy poszukują innych walorów, nadając całości nową jakość.
W książce znajdziemy dziesięć opowieści o
tworzeniu własnego biznesu od podstaw, o sukcesach i porażkach osób
poszukujących swojej drogi na kulinarnym rynku, o ich motywacjach oraz sytuacjach
kryzysowych. Zbiór rozpoczyna historia Maddy D`Amato i Alexa Hasulak,
właścicieli firmy Love Grown Foods, którzy rozpoczynali od produkcji granoli w
akademiku – ich trampoliny do sukcesu i osiągnięcia statusu wielkiego
producenta zdrowej żywności.
Jak stworzyć dobrze sprzedający się,
dochodowy produkt, opowie nam Zak Zaidman, właściciel Kopali Organics, a swoja
pasją do organicznej żywności dla dzieci podzielą się Shannan Swanson i Liane
Weintraub, właścicielki Tasty, firmy produkującej m.in. żelki dla dzieci. O
burrito powie Phil Anson, wielbiciel wspinaczki skałkowej, właściciel firmy
Evol, natomiast o produktach bezglutenowych – Mary Waldner, pomysłodawczyni
bezglutenowych krakersów i właścicielka firmy Mary`a Gone Crackers.
To tylko niektóre z opowieści zamieszczonych
w książce. Niezależnie od formy i rodzaju produktu, wszystkie te historie łączy
jedno – pasja właścicieli do tworzenia produktów wysokiej jakości. Tajemnica
sukcesu ich firm jest natomiast kompilacją stworzenia silnych marek, promowania
tego, w co wierzą, a także skupianie się z entuzjazmem na działaniach public
relations. Niemal we wszystkich przypadkach sukces nie przyszedł od razu i
wymagał dni, tygodnia, a nawet miesięcy ciężkiej pracy i wyrzeczeń. Jednak
nagroda w postaci zadowolonych klientów, jest warta każdego poświęcenia!
„Ugotuj swój biznes” nie jest poradnikiem twardego negocjatora, nie promuje strategii bezwzględnego pokonywania przeciwnika czy zdeptywania konkurencji. Jej bohaterowie robią po prostu swoje i robią to z pełnym oddaniem, korzystając wielokrotnie ze wsparcia właścicieli pokrewnych firm. Reprezentując etyczne postawy, kochając swoje produkty i klientów, udało się im odnieść spektakularny sukces. Podobnie zresztą, jak Rachel Hofstetter udało się zafascynować swoich czytelników wyboistymi ścieżkami biznesu. Tym samym, „Ugotuj swój biznes” jest książką niezwykle apetyczną, która nie tylko stanowi inspirację, ale i praktyczny poradnik działania.
„Ugotuj swój biznes” nie jest poradnikiem twardego negocjatora, nie promuje strategii bezwzględnego pokonywania przeciwnika czy zdeptywania konkurencji. Jej bohaterowie robią po prostu swoje i robią to z pełnym oddaniem, korzystając wielokrotnie ze wsparcia właścicieli pokrewnych firm. Reprezentując etyczne postawy, kochając swoje produkty i klientów, udało się im odnieść spektakularny sukces. Podobnie zresztą, jak Rachel Hofstetter udało się zafascynować swoich czytelników wyboistymi ścieżkami biznesu. Tym samym, „Ugotuj swój biznes” jest książką niezwykle apetyczną, która nie tylko stanowi inspirację, ale i praktyczny poradnik działania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz