czwartek, 26 maja 2011

"Fama. Anatomia Marketingu Szeptanego"Emanuel Rosen

„Zaraźliwy świergot, jak najbardziej autentyczne i żywe zainteresowanie dla nowej osoby, przedmiotu, czy miejsca”- tak zjawisko określił jeden z dziennikarzy pisma „Newsweek”. O czym mowa? Oczywiście o marketingu szeptanym, którego stosowanie sprowadza się do przemyślanego wykorzystywania sieci kontaktów międzyludzkich.
W sekrety tej sztuki wprowadza nas Emanuel Rosen, a jego książka „Fama. Anatomia marketingu szeptanego” jest jedną z najlepszych pozycji traktujących o tym zagadnieniu. Autor nie ogranicza się tylko do zdefiniowania zjawiska, ale przedstawia możliwości jego zastosowania w staraniach o pozyskanie jak największej liczby konsumentów. Posługując się wieloma przykładami kampanii promocyjnych z zastosowaniem marketingu szeptanego wyjaśnia, dlaczego ten przekaz informacji z ust do ust może zarówno wspomóc tradycyjne kampanie reklamowe, jak i zniechęcić wszystkich do produktu.
Emanuel Rosen przedstawia niewidzialne sieci za pomocą których rozprzestrzenia się marketing szeptany, definiuje huby sieciowe oraz tłumaczy fenomen produktów zakaźnych (podając równocześnie „receptę” na przyspieszenie „zakażenia”). W rozdziale trzecim autor zdradza nam tajniki stymulowania marketingu szeptanego, od pracy z hubami sieciowymi począwszy, przez marketing wirusowy, po odpowiedź na pytanie „czy tradycyjna reklama ma jeszcze sens?”
„Anatomia marketingu szeptanego” to próba uświadomienia właścicielom firm oraz specjalistom od marketingu, jak wielką rolę odgrywają sieci kontaktów międzyludzkich i jak szybko za ich pośrednictwem rozchodzą się informacje o nowych produktach czy usługach. Mimo, że do tej pory ta dziedzina działalności marketingowej była raczej zaniedbywana, to pora na całkowitą zmianę strategii. Posługując się przykładem kampanii- m.in. programu komputerowego EndNote, batoników PowerBay czy filmu The Blair Witch Project, Rosen krok po kroku prowadzi nas przez kolejne szczeble budowy sieci, docierania do hubów czy uzupełniania innych narzędzi marketingu właśnie „szeptaniem”. Tym samym generuje on setki pomysłów, które niejako same „wchodzą nam do głowy” przekonując, że warto zwrócić uwagę na czynniki wspomagające tworzenie marketingu szeptanego. I mimo, że sukces nie będzie natychmiastowy, a jego osiągnięcie wymaga wiele ciężkiej pracy i cierpliwości, to z Emanuellem Rosen zyskujemy przekonanie, że warto się trudzić.

„Fama. Anatomia marketingu szeptanego”  Emanuel Rosen, Wydawca: Media Rodzina, 2003r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz