Tytuł: Klient zrobi to, czego oczekujesz. 24 najtrudniejsze problemy w sprzedaży
Autor: Ferdinand Fournies
Wydawnictwo: Studio Emka
Rozpoczynasz karierę w sprzedaży? Chcesz
być efektywny w pracy? Sprzedawać więcej przy jednoczesnym zwiększeniu zadowolenia
klientów? Pamiętaj, że sukces w sprzedaży wymaga nie tylko talentu, ale wielu
godzin ciężkiej pracy, samodyscypliny oraz profesjonalizmu. Wymaga postępowania
zgodnie z zasadą „sprzedaż to zarządzanie kupnem”.
Sekrety skutecznej sprzedaży i prowadzenia
doskonałych rozmów handlowych odsłania przed nami Ferdinand Fournies,
konsultant handlowy i autor licznych książek poświęconych sprzedaży i zarządzaniu
personelem. „Klient zrobi to, czego oczekujesz. 24 najtrudniejsze problemy w
sprzedaży” wydawnictwa Studio Emka, to kolejna już pozycja w kolekcji
BusinessWeek, która mimo niewielkiej objętości pozwala rozpocząć przygodę z
handlem nie od sprzedawania wszystkiego wszystkim, ale od dokładnego
rozpoznania potrzeb klienta. Lektura jest krokiem w kierunku zostania
profesjonalnym sprzedawcą, zaś lekka forma i prosty język publikacji sprawiają,
że staje się książka uniwersalną, niezależnie od branży w której działa
czytelnik.
W kilkunastu krótkich rozdziałach autor
stara się odpowiedzieć na pytania zadawane przez handlowców, z których każde
odsłania istotny problem, jaki może wystąpić w kontaktach z klientem oraz przy
zawieraniu transakcji. Dowiemy się zatem, dlaczego klienci nie robią tego,
czego handlowiec sobie życzy i nauczymy się sprzedawać jak profesjonaliści.
Autor przypomina o tym, że sukces w handlu jest możliwy wówczas, kiedy uzyskujemy
dobre wyniki. A tych nie zapewniają ani dyplomy ukończenia studiów ani stanowiska,
ale umiejętności. Dlatego też, aby zostać najlepszym, należy doskonale poznać
produkt (zarówno swój, jak i konkurencji), ustalić cele i zaplanować drogę do
ich realizacji oraz nieustannie doskonalić swoje umiejętności.
W poradniku znajdziemy wskazówki, jak
najlepiej przygotować się do rozmowy handlowej, dowiemy się co to znaczy „wejść
w skórę klienta” oraz w jaki sposób opanować strategię sprzedaży. Autor
podkreśla, iż bardzo często odmowa zakupu danej rzeczy czy usługi przez klienta
nie oznacza odmowy ale … brak widocznego sensu w dokonaniu zakupu. Dlatego też
rolą sprzedawcy powinno być dokładne rozpoznanie sytuacji klienta i jego potrzeb
oraz uświadomienie klientowi, jakie one dokładnie są i w jaki sposób można je
zaspokoić.
Stając się sprzedawca w pełnym tego
słowa znaczeniu, warto obrać określoną strategię działania i nie próbować
sprzedawać swoich produktów wszystkim, ale dokładnie określić klientów ze
względu na ich potencjał nabywczy. Warto również pamiętać, że słowa „niczego
nie potrzebujemy” oznaczają tylko tyle, że klient nie potrzebuje czegoś w danej
chwili. Nie warto zatem pochopnie z niego zrezygnować – zamiast tego lepiej
jest ustalić, jakie są szanse na spotkanie w przyszłości, czy jest zadowolony
ze współpracy z dotychczasowym dostawcą itd.
Dołączony do książki aneks – przewodnik profesjonalnego
sprzedawcy, stanowi podsumowanie informacji zawartych w książce. Warto sięgać
do tej „pigułki dobrego sprzedawcy” tak często, aż będziemy pewni, że stosujemy
wszystkie rady Fourniesa, a na dodatek stosujemy je odnosząc coraz większe
sukcesy na polu sprzedaży.
Być może książka „Klient zrobi to, czego
oczekujesz. 24 najtrudniejsze problemy w sprzedaży” profesjonalnym sprzedawcom
wyda się infantylna, ale – uwaga – bardzo łatwo jest wpaść w pułapkę
rutyny. Zatem warto, żeby i „starzy wyjadacze” oddali się lekturze. Jeśli dzięki
temu będą mogli poprawić choć jedną rzecz w swoich działaniach, choć jeden
element w procesie sprzedaży, to można już mówić o sukcesie!
Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń