Autor: Vincent Harris, Harlan H.Goerger
Wydawnictwo: Studio EMKA
„Na początku było Słowo, a Słowo było u
Boga, i Bogiem było słowo” – tak brzmi fragment Ewangelii wg. św. Jana. O
znaczeniu słów w komunikacji nie trzeba nikogo przekonywać, to za ich pomocą możemy
prowadzić dialog, możemy pieszczotliwie przemawiać do dziecka, wyrażać miłość,
ale także stawiać twarde warunki w biznesie. Jak jednak mówić, aby treść
komunikatu sprzyjała naszym celom? Jak mówić, żeby zjednywać otoczenie, a nie
obrażać? Jak mówić, żeby ludzie nas słuchali i robili to, co chcemy?
W tajniki skutecznej komunikacji
wprowadzają nas autorzy książki „Jak omijać „NIE” w biznesie. Z łatwością sprzedawaj
swoje pomysły”. Ekspert od komunikacji pozawerbalnej i mowy ciała Vincent
Harris oraz Harlan H.Goerger, wprowadzają nas w świat słów i gestów, za pomocą których skutecznie uda się nam
ominąć słowo „NIE”, tak znienawidzone przez wszystkich, nie tylko przez
sprzedawców. Książka napisana jest czytelnym językiem, dostosowanym nie tylko
do odbiorcy z kręgów biznesu, ale do każdej osoby, która chce poprawić swój
warsztat, doskonalić się i poprawić skuteczność swojej komunikacji.
Złożona z trzydziestu rozdziałów
książka, porusza najważniejsze aspekty komunikacji, walczy ze schematami oraz
błędnymi założeniami. Po lekturze trzydziestu rozdziałów zmienia się zupełnie
nasz sposób myślenia i podejście do wielu kwestii – w tym do tytułowego „NIE”.
W każdym z nich otrzymujemy bowiem jedną metodę, a właściwie strategię
wpływania na innych. To zarazem skuteczna broń, której możemy użyć za każdym
razem, kiedy pragniemy coś osiągnąć, wynegocjować czy po prostu osiągnąć własne
cele.
Dowiemy się, jak istotne znaczenie w
omijaniu „NIE” ma mowa ciała, jak przy pomocy banknotu dwudziestodolarowego
spojrzeć na stresujące wydarzenia z innej perspektywy, jak rozpoznać, kto jest
naszym klientem, a także jak zwiększyć siłę perswazji dzięki precyzyjnemu użyciu
języka. Wszystkie poznane strategie mają na celu wywołanie określonych zachowań
klienta – mogą zmniejszyć jego potrzebę analizowania i szukania wymówek,
pozwalają skupić opór klienta na konkretnym problemie, a także zmniejszyć
niechęć klienta. Konsekwencją zastosowania tych metod jest wykreślenie z naszych
relacji (nie tylko) biznesowych słowa „NIE”, bowiem – stosując rady autorów
poradnika – nigdy już „NIE” w odpowiedzi na naszą ofertę nie usłyszymy.
Na rynku jest wiele poradników
poświęconych komunikacji, zarówno komunikacji werbalnej, jak i niewerbalnej.
Jednak książka „Jak omijać „NIE” w biznesie. Z łatwością sprzedawaj swoje pomysły”
nie jest w żadnym wypadku produktem odtwórczym. Wręcz przeciwnie – autorzy prezentują
nowatorskie podejście do wielu zagadnień, obalają nawet powtarzane przez lata
twierdzenia, jak choćby to, że „w 93 proc. nasza komunikacja jest niewerbalna,
a komunikacja słowna decyduje tylko w 7 proc. o skuteczności naszej komunikacji”.
Liczne przykłady prezentowane przez autorów pozwalają dokładnie prześledzić
działanie metod oraz uniknąć ewentualnych pomyłek w ich zastosowaniu.
Podane metody są banalnie proste i
wypada tylko się zastanowić dlaczego nie są stosowane od dawna. A może są,
tylko ty jesteś osobą, na której są testowane? Ty jesteś osobą, której niechęć
przełamuje rozmówca? Aby zmienić ten stan i przejąć kontrolę nad rozmową, a
także podejmowanymi decyzjami, wystarczy krótkie ćwiczenie zaproponowanych
technik. Nie potrzeba na ich wdrożenie w życie żadnych nakładów finansowych, nie
powodują one strat w ludziach, nie są też metodą generowania sobie wielkiej ilości
wrogów. Podane strategie wykorzystują po prostu różne niuanse językowe, które w
rezultacie zadowalają dwie strony. A przecież to jest sedno efektywnej
komunikacji!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz